mieje-header-pc-001.png
mieje-header-mob-001.png
mieje-header-pc-001.png

Zhongtong Bus (Kína) delegáció fogadása

Az 1946-ban alapított Weichai egy cégóriás, akikhez sok ismert alkatrészgyártó, autó és hajógyár (Ferretti) tartozik. Kína egyik legnagyobb vállalkozása, amely világszinten kapcsolódik ismert és elismert gyártókhoz, sokszor, mint többségi tulajdonos is.

A Zhongtong Bus az autóbuszgyártás mellett tehergépkocsik, dízel erőforrások és haszonjárművek tervezésével és gyártásával foglalkozik. A gépjárművek minden alkatrészének legyártására alkalmas a több, mint 900.000 négyzetméteres gyárterületük, ahol több, mint 4000 fő munkálkodik. Mérnökeik száma meghaladja az 500 főt, a gépiparban és buszgyártásban bejegyzett találmányaik száma pedig 100 darabon felül van.

A legkülönbözőbb igényeknek megfelelő buszok gyártásában több mint 40 év tapasztalattal rendelkeznek, így az iskolabusztól, a városi és városnéző buszokon át egészen a nagytávolságú coach buszokig minden megtalálható a palettájukon.

Kiss Sándor a MEJE elnöke mutatta be szervezetüket bemutatva elmondta, hogy egyesület célja és tevékenysége, a magyarországi innovációk felkutatása, támogatása és a felhasználói kör összekapcsolása az innovációval. Az innovatív elmék, feltalálók és gyártók menedzsmentje esetében segítse, hogy a teljes innovációs lánc jöjjön létre a kutatás-fejlesztésre vonatkozó ötletektől a világpiacra történő gyártásig terjedően. Majd bemutatta Prof. Dr. Simonyi Sándort és átadta neki a szót.  

Prof. Dr. Simonyi Sándor bemutatta a TRIGON Electronica Kft-t, mely során kiemelte, hogy elsősorban gépjármű hajtásláncok, modern járműipari energia technológiák kutatás-fejlesztésével, valamint gépjárműkomponensek vizsgálati technológiáinak és vizsgáló berendezéseinek fejlesztésével foglalkozik a társaság.

Előadásában bemutatta a Volkswagen Tuareg típusú személygépkocsiba ténylegesen épített Trigon TWIN-E drive erőforrást, amely méretezését és teljesítményét illetően is tökéletesen alkalmas lehet a kínaiak által gyártott és forgalmazott kishaszon-gépjárművekbe is.

Prof. Dr. Simonyi Sándor a találkozón kiemelte:

· A K+F technológiák nem az újságokban, szaklapokban találhatók, mert az a múlt. A jelen és a jövő merevlemezeken, K+F kutatóbázisokon és a szabadalmi levéltárakban található, az ott fellelhető anyagok fejezik ki a technika jelenlegi állását.

· Fontos pillérként hangzott el, hogy a fejlesztés céljának jövőbemutatónak kell lennie, elengedhetetlen az energiahatékonyság növelése és a veszteségi energiák csökkentése, méghozzá úgy, hogy ezen veszteségi ener giákat magasabb hatásfokkal kell tudni visszanyerni.

· Harmadik pontként megfogalmazta, hogy az adott CÉL-hoz kell igazodnia a legjobb megoldásnak.

A Simonyi professzor úr beszélt Magyarország történelmi gépgyártási és gyártástechnológiai tapasztalatairól, tiszteletben tartva azt, hogy természetesen tudjuk, hogy Kínához képest lényegesen kisebb országként tudnunk kell a helyünket - és pontosan ez az a hely, ahol kiemelkedőek vagyunk és lehetünk: a kutatás-fejlesztés területén.

Az előadást nagy érdeklődéssel követték a vendégek, amely során több szakmai jellegű kérdés is elhangzott, amelyekre kielégítő választ kaptak Professzor úrtól.

Végül Zhang Caiquan úr előadását tekinthették meg a résztvevők. Az igazgató-helyettes elmondta, hogy évente 30.000 db busz gyártására van kapacitásuk és több, mint 90 országba szállítanak. Egyik kiemelt erősségüknek a személyre és feladatra tökéletesen méretezett járművek tervezését és kivitelezését jelölte meg.

Magyarországon első körben 150 buszt szállítanak a PAKS II. kivitelezése során, amely buszok tervezésekor figyelembe vették a környezeti, geológiai és hőmérsékleti tényezőket is. Ennek megfelelően egy már meglévő busz típust terveztek át, a korábbi pneumatikusan nyíló ajtók helyett elektromosan működtetett csúszó-ajtót szereltek be, ezzel takarítva meg a szükséges energiát a Pakson bejárandó út során.

Részletes bemutatót tartott a különböző alkatrészek széles gyártási diverzitásáról, melyeket házon belül, ők maguk tudnak legyártani.

Kiemelte a speciálisan tervezett és öntött busz vázszerkezeteket, melyek kisebb tömeg mellett nagyobb stabilitással bírnak, még a legveszélyesebb, borulásos baleseteknél is. Mindazonáltal kiemelte, hogy a buszok elektronikus vezérlése nem teszi lehetővé a buszok felborítását „normál” körülmények között.

Beszélt a százat is meghaladó szabadalmaikról, a legmagasabb követelményeket és sztenderdeket is teljesítő minőségbiztosítási megoldásaikról, illetve arról, hogy céljuk az, hogy az összes vonatkozó európai szabványnak megfeleljenek.

Bemutatta az elektromos töltőállomásaikat is, amelyeket lízing konstrukcióban is üzemeltetnek számos területen Kínában és azon kívül is. Plázákban, nagy cégek parkolóiban, városközpontokban és autópályák mellett is megtalálhatóak elektromos töltőállomásaik. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a gyorstöltőik DC módban üzemelnek. Elmondása szerint 1 kWh energiával, több, mint 1,6 km távolságot tudnak elérni. Dr. Simonyi Sándor felvetette, érdekli-e őket az a technológia, amellyel ezen az értéken akár 15-20%-ot is tudnak emelni.

A beszélgetés végén sor került a lehetséges együttműködés feltérképezésére is, melynek során a felek megállapodtak abban, hogy a tárgyalásokat folytatják. A kínai fél részéről nyitottság mutatkozott arra, hogy Magyarországon kutató-fejlesztő központba fektessenek, azonban leszögezték, első lépésként szeretnének buszaikkal a magyar piacra lépni. Ebben a tekintetben a Magyar Innovációs és Elektromos Járműipari Egyesület lehet segítségükre első körben. A kínai fél nyitott arra, hogy a TRIGON Electronica által kifejlesztett technológiákat alkalmazza a saját gyártásukban is. Ehhez további kommunikáció szükséges, a megbeszélésen elhangzott, hogy specifikálják igényeiket és erre írásban kapnak választ a Trigon Electronica Kft-től.

A tárgyalások lezárása előtt a résztvevők meghívást kaptak a kínai féltől a gyárüzem meglátogatására. A felek egymásnak átadott ajándékokkal búcsúztak egymástól.

   

vissza

email