mieje-header-pc-001.png
mieje-header-mob-001.png
mieje-header-pc-001.png

Közlekedésfejlesztés Magyarországon konferencia

A konferenciára felszólalásra kapott meghívást Kiss Sándor a MEJE elnöke, aki beszédének idejét megosztotta a vízi járművek szekciót vezető Rácz Sándorral. A MEJE elnöke beszédében aktuálisan a közlekedés kultúra napjához kapcsolódva, a magyar feltalálók eredményein keresztül, a magyarországi járműfejlesztés és gyártás múltjára tekintve vissza, a jövő elektromos járműlehetőségei között, a mai közlekedésben résztvevő járművek kipufogó „mérgezőgáz” kibocsájtásának csökkentési lehetőségeiről beszélt. A szakmai hallgatóság előtt kiemelte, hogy az elektromos autók elterjedésének levegőnkre gyakorolt áldásos hatását, unokáink fogják élvezni és a ma közlekedő járművek, éppen most szennyezik a levegőt, amit elsőként éppen mi fogyasztunk. Hozzátette, mivel a légszennyezés ma történik, ma is kell tenni ellene és elmondta, hogy ismeretei szerint, már felhasználásra készen állnak találmányok és fejlesztések, amit vizsgálatuk után gyártani és használni kell. Kiss Sándor bejelentette a vízi járművek téma előadóját. Rácz Úr az elektromos vízi járművekről és jövőjükről beszélt, előbb a Düsseldorfi 2018. Boat Show és az Európai e-hajókról, majd a hazai víziek és hajók vonatkozásában. A vízi járművek és a Balaton vonatkozásában bemutatta a vízisport ezközök régen ismert és új fajtáit és hozzátette, hogy véleménye szerint az elterjedésük nem veszélyeztetik a balatoni közlekedést.

A MEJE elnökének a konferenciával kapcsolatban megfogalmazott véleménye szerint, szerencsésnek tarhatjuk magunkat, mert olyan időszakban működünk, amelyben még van módunk menteni a menthetőt.

A konferencia témakörei nem álltak meg pusztán a járművek és az utak fejlesztése, a forgalom szabályzás és a KRESZ szabályozás frissítése határain, mivel a közlekedés és a környezetterhelés egy ugyanazon témakörben, a mi és a jövő generációinak általános biztonságának kérdése, több felszólalásban foglalkoztak ezzel a témával is. Minden résztvevőnél egyetértésre talált, hogy a magyar közlekedés biztonságának kérdése is túlmutat a járművek biztonságos mozgásán. A közlekedésbiztonságunk részének kell tekinteni és már a jármű fejlesztésekor figyelembe kell venni a gyártással a környezeten hagyott „lábnyom” és működéssel a levegőre terhelt hatásokat, mert a ma közlekedők, majd utódaik is szeretnének egészségesen biztonságban közlekedni.

  

vissza

email