mieje-header-pc-001.png
mieje-header-mob-001.png
mieje-header-pc-001.png

Townsun delegáció a TRIGON Electronica Kft-nél

Készült a TRIGON Salgótarján, Rákóczi u. 180. sz. alatti telephelyén, 2018.06.19-én tartott kétoldalú együttműködési megbeszélésről.

Jelen vannak:

 

Kínai részről:

· Wu Huafeng - vezérigazgató (Townsun)

· Shao Zhong - ügyvezető (BETC)

· Yi Chao - kutatási vezető (NOVERI)

· Kuang Bin - project menedzser (BETC)

· Wang Yajun - főmérnök (Townsun)

· Wei Jianfei - operatív igazgató (Townsun)

· Zhang Peng – mechanikai főmérnök (Townsun)

 

Magyar részről:

· Prof. Dr. Simonyi Sándor – TRIGON Electronica Kft. ügyvezető

· Kiss Sándor – Magyar Elektromos Járműipari Egyesület elnöke

· Csipai Roland – Magyar Elektromos Járműipari Egyesület főtitkára

· Szőkéné Kasza Tünde – menedzser asszisztens (TRIGON Electronica Kft.)

A vendégeket Dr. Simonyi Sándor, a TRIGON Electronica Kft. ügyvezetője és Kiss Sándor, a Magyar Elektromos Járműipari Egyesület elnöke fogadta.

Elsőként a Townsun bemutatkozására került sor. Wu Huafeng vezérigazgató prezentációjából megtudhattuk, hogy a Townsun 133.400 m2 területen helyezkedik el, melyből a konstrukciós terület nagysága 58.000 m2. 680 alkalmazottja van, melyből 216 technikus. Fő tevékenysége a könnyített súlyú kulcs komponensek gyártása. Partnerei között tíz kínai top vállalat is szerepel. Külföldi partnereik között tudhatják a ZF-et, a VOITH-ot és a DANA-t.

Négy fő termék vonaluk:

· könnyű szerkezetű kulcs komponensek

· fék alkatrészek

· légrugók

· automata sebességváltók

A vállalat több mint 100 szabadalommal rendelkezik különféle területeken. A K+F-et különféle programok használatával segítik. (öntési szimuláció, elemek analízise).

Az általuk gyártott automata sebességgyártók teljesítményük tekintetében három csoportba sorolhatók.

· 160-200 kW

· 200-300 kW

· 300-450 kW

A sebességváltók 6 vagy 7 fokozatúak és moduláris kialakításúak.

Jövőbeni terveik között szerepel az elektromos járművekhez szükséges komponensek gyártása.

Ezt követően Dr. Simonyi Sándor bemutatta a TRIGON-t. Kiemelte, hogy elsősorban gépjármű hajtásláncok, modern járműipari energia technológiák kutatás-fejlesztésével, valamint gépjárműkomponensek vizsgálati technológiáinak és vizsgáló berendezéseinek fejlesztésével foglalkozik a Társaság.

Az alternatív hajtások fejlesztését mintegy 16 évvel ezelőtt kezdte meg a cég. A szükséges tudástömeg és tudásminőség biztosítása érdekében létrejött a Magyar Gépjárműipari Innovációs Konzorcium, melynek tagjai között szerepelnek hazai egyetemek, kutatóintézetek és vállalatok egyaránt. A konzorcium tagjaival való együttműködés által a tudásforrás termékké alakul.

Mieje Townsun 01.png   Mieje Townsun 02.png   Townsun 03.jpg

Dr. Simonyi Sándor kiemelte, hogy a K+F egyik fontos pillére, hogy nem érdemes a már ismert technológiával megjelenni a piacon, mert az már ott jelen van. Az igazi high-tech nyilvánosságtól el van zárva, és szabadalommal védett. Tehát ha a jövő technológiáját akarjuk elérni, akkor a szabadalmi tárakban kell kutatni, mert az ott fellelhető anyagok fejezik ki a technika jelenlegi állását.

A K+F másik fontos pillére, hogy a fejlesztés célja jövőbemutató legyen. Fontos az energiahatékonyság növelése és ezáltal a veszteségi energiák csökkentése. Emellett a veszteségi energiák magasabb hatásfokkal történő visszanyerése az ismert technológiákhoz képest szintén kulcskérdés.

A harmadik fontos pillér az adott célnak megfelelő legjobb megoldás megtalálása.

Az ügyvezető érintette, hogy a TRIGON technológiákat fejleszt teherautók, személyautók, haszonjárművek számára.

A TRIGON bemutatását követően a Townsun vezetője megjegyezte, hogy a hosszabb távolságokat megtevő szállító járművekre fókuszálnak. Feltette a kérdést, hogy melyik TRIGON megoldás lenne a legjobb ezen járművek számára.

Dr. Simonyi Sándor kérdésére válaszolva elmondta, hogy az induló és végpont távolsága kb. 1000 km, a jármű 80%-ban sík területen (autópályán) közlekedik ritka megállások mellett. A jármű teljes terhelése 49 tonna, a terhelés nélküli önsúlya 14 tonna. Jelenleg a Volvo i-shift technológiáját alkalmazzák, melyet szeretnének kiváltani. Cél a magas energiahatékonyság és az alacsony üzemanyag-fogyasztás elérése.

A Townsun által gyártott sebességváltó továbbfejlesztésével lenne kívánatos egy i-shift-tel minimum azonos színvonalú egység létrehozása.

A TRIGON vezetőjétől azt kérdezte, hogy elképzelése szerint milyen megoldások jöhetnek szóba az általuk említett járműhöz.

A kérdésre Dr. Simonyi Sándor elmondta, hogy ehhez mindenképpen szükséges a követelmények, üzemeltetési szempontok megismerése. Ezek birtokában konkrétan meg lehet fogalmazni a feladatot. A fejlesztést a TRIGON meg ctudja oldani, de ennek ellenére célszerűnek látná a fejlesztési együttműködést. A kínai Fél fontos szerepet játszhatna a kínai komponensek felkutatásában, a prototípus legyártásában, valamint a rendszerintegrációban.

Ezt követően összegezte a tárgyaláson elhangzottakat. Kiemelte, hogy kétségtelenül Kína a világ második vezető gazdasági hatalma. Fejlődési törekvését a kölcsönös előnyökön nyugvó együttműködésekkel készek vagyunk támogatni. Végül vázolta, hogy céljaik között szerepel egy tudományos és technológiai park létrehozása a régiónkban, ahol a fejlesztéstől a termék gyártásáig minden megjelenne. Cél az alternatív hajtóművek gyártása. Ehhez kapcsolódóan kínai-magyar együttműködést is el tudna képzelni.

A tárgyalás a bemutatóterem és a labor megtekintésével zárult.

A delegáció elutazása után olyan visszajelzést kaptunk, hogy a Townsun megkezdi a TRIGON-nal való együttműködésének előkészítését az automata hibrid hajtóegység közös kifejlesztésére, a NOVERI pedig azt jelezte, hogy egy másik projektet készít elő, melyben a TRIGON-nal kíván együttműködni. A kínai delegáció a tárgyalások folytatása és az együttműködési megállapodás aláírása céljából meghívta a vendéglátókat Kínába.


vissza

email